Mümkün mətn tərcüməsi:
"Grab və GoTo Cənub-Şərqi Asiyada texnologiya sahəsində lider ola bilərmi?"
Cənub-Şərqi Asiyanın vəd etdiyi potensial uzun müddətdir ki, risk kapitalistləri üçün açıq-aşkardır. Burada 700 milyonluq gənc və artan əhali zənginləşir və daha çox şəhərləşir. Onlar köhnə mövcud şirkətlər tərəfindən yaxşı xidmət almırlar. Lakin pandemiya dövründəki hirslənmə dövründən sonra, regionun listinqdə olan texnologiya ulduzlarının səhmləri, artan faiz dərəcələrinin təsiri ilə investorların davamlı itkilərə səbr etməməsi nəticəsində dəyərdən düşdü. Dəyərləndirmələr hələ də bərpa olunmayıb.
İki şirkət— Sinqapurda yerləşən Grab və İndoneziyada fəaliyyət göstərən GoTo— ən diqqət çəkən nümunələr arasındadır. Sürücü xidməti ilə başlamış və daha sonra qida çatdırılması, rəqəmsal ödəmələr və digər sahələrdə genişlənmiş Grab, 2021-ci ilin dekabrında listinq edildiyi zaman 40 milyard dollardan dəyəri ildən-ildə sadəcə dörddə birinə düşdü. Eyni şəkildə, GoTo-nun dəyəri, daha bir "super-aplikasiya" olan Gojek və e-ticarət platforması Tokopedia-nın 2021-ci ilin may ayında birləşməsi ilə yaranmış və 2022-ci ilin aprelinə 28 milyard dollar dəyərində listinq olunmuş şirkətin il ərzində dəyəri üçdə ikisini itirdi.
Ancaq son zamanlarda hər iki şirkət dönüş nöqtəsinə çatdı. Grab üç ardıcıl rübdə xalis mənfəət bildirdi. Analitiklər, şirkətin növbəti nəticələrini 30 iyulda açıqladıqda dördüncü rübün də mənfəət gətirəcəyini gözləyir. GoTo, 2023-cü ilin dekabrında Tokopedia-nın 75%-ni TikTok-un sahibi olan Bytedance-a satdı, və artıq öz istədiyi ölçüsü olan düzəliş olunmuş əməliyyat mənfəəti (amortizasiya və amortizasiya öncəsi) üzrə qazanc əldə etmişdir.
İndi tie-up şayiələri dolaşır. Bu, Cənub-Şərqi Asiyanın dominant e-ticarət platforması olan Shopee-in sahibi Sea Limited-dən sonra ikinci ən böyük regional texnoloji nəhəngi yaradardı. Birləşmiş subyekt regionda sürücü xidməti bazarının təxminən beşdən dördünü və qida çatdırılmasının üçdə ikisini idarə edəcəkdi. Lakin əvvəlcə İndoneziya rəsmilərinin etirazlarını aradan qaldırmalıdır.
Son üç ildə hər iki şirkət xərcləri azaldaraq böyüməyə davam edərək əməliyyat xərcləri ilə gəlirlər arasındakı nisbətlərində böyük irəliləyişlər əldə etdilər (çəzməyə baxın). Hər biri yüzlərlə işçini işdən çıxardı. Müştəri və sürücüləri cəlb etmək üçün bir vaxtlar əliaçıq verilən təşviqatlar daha hədəfli hala gəldi.
Əlavə olaraq, onların FinTech fəaliyyəti ivmələnir. 2025-ci ilin birinci rübündə Grab və GoTo istehlak krediti portfellərində müvafiq olaraq 566 milyon dollar və 5.7 trilyon rupiah (349 milyon dollar) dəyərində portfellər saxlayırdılar. Bu rəqəmlər ənənəvi banklarla müqayisədə cılızdır, lakin sürətlə artır. Grab-ın açıq-dəqiqləşdirmələri ilk rübdə il üzrə yarıya qədər artdı; GoTo-nun isə ikiqat artdı. FinTech indi Grab-ın gəlirinin 10%-ni və GoTo-nun 29%-ni təşkil edir. Hər iki şirkət böyük hədəflərə malikdir. GoTo növbəti il üçün kredit kitabını 8 trilyon rupiaya qədər böyütmək istəyir. Grab da 2026-cı ildə böyük bir FinTech təşəbbüsləri planlayır.
Grab və GoTo-nun ödünç məhsulları Cənub-Şərqi Asiyanın kredit hesabatının zəif vəziyyətindən yararlanır. Bu xüsusilə daha çox böyüklərin smartfon sahibi olduğu İndoneziyada doğrudur, nəinki formal bank hesabına sahib. Sürücü, yolçu, satıcı və hər iki şirkətin e-cüzdan istifadəçilərindən toplanan əməliyyat məlumatları kredit profilləri yaratmaq üçün üçüncü tərəf məlumatları ilə birləşdirilir. Hər iki şirkət diqqətli ödünç verir və təvazökar kredit itkiləri var.
Firmalar ilham üçün çox sayda çiçəklənən super-appların məskəni olan Çinə üz tutmuşdur. Həm Grab, həm də GoTo ölkədə fəaliyyət göstərməsələr də, oradan proqram mühəndisliyi üçün istedad axtarırlar. Bu il GoTo Çində dörd texnoloji mərkəz açdı. "Çinli texnoloji şirkətləri, məsələn, Meituan-da öyrəndiklərimizdən çox şey öyrəndik" deyir GoTo-nun rəhbəri Patrick Walujo. "Mənim əsas nəticəm onların ən önəmli qabiliyyətinin alqoritm olmasıdır."
Lakin hər iki şirkət hələ də uzun bir yol qət etməlidir. Dəyəri bu il üçdə iki artaraq 23 milyard dollara çatan Grab, hələ də listinq edildiyi səviyyənin xeyli altında qalır. GoTo isə yalnız 4 milyard dollarda kəsərlənmişdir. Həmçinin hər ikisi 92 milyard dollar dəyərindəki Sea Limited adlı böyük bir FinTech rəqib ilə üzləşir. Onun 6 milyard dollar olan kredit kitabı Grab və GoTo-nunkini çox üstələyir. Və edilən ticarət əməliyyatı rəqəmsal əməliyyatlarına görə onlardan əhəmiyyətli dərəcədə çox məlumat verir, deyir Məsləhətçi işləri olan Momentum Works-dən Jianggan Li. Sea Limited-in Shopee platformasının Cənub-Şərqi Asiyada qida çatdırılması sahəsindəki payı da yavaş-yavaş artır.
Bu təbii ki, şayiə olan birləşmə müzakirələrini izah edir. Hər iki şirkət son həftələrdəki yeni bir müqavilə ilə əlaqədar xəbərləri inadla təkzib etdi. Lakin keçən ay Grab ehtimal olunan alınmalar daxil olmaqla istifadələr üçün "mümkün birləşmələri" açıqlamaqla 1.5 milyard dollarlıq dəyişdirilən istiqrazlar buraxaraq spekulyasiyanı qidalandırdı.
Birləşməyə ticari məntiq olardı. Uber kimi bütün digər əsas Cənub-Şərqi Asiya bazarlarından çıxardıqdan sonra Grab, bu regionun ən sıx əhalisi olan ölkəsi İndoneziyada hələ də GoTo ilə sıx rəqabət aparır. Öz tərəfində GoTo, bir vaxtlar beş bazarda yarışmağı dayanaraq yalnız öz evinə çəkildi. Son araşdırmaya görə, Indonesia sürücü xidməti bazarını təxminən yarıya bölər, ikisinə nisbətən Grab daha aşağı qiymət təklif edir, görə Bahana Sekuritas bir broker. Daha böyük skal da iki növ FinTech fəaliyyətlərini dəstəkləyəcəkdir.
Bununla belə, bu müqavilə İndoneziya siyasətində batmış vəziyyətdir. May ayında yenilənmiş birləşmə spekulyasiyaları və aşağı əməkhaqqı narazılığı Cakartanın küçələrinə on minlərlə sürücünü gətirdi. İndoneziya nəqliyyat-əməkçilərinin birlik başçısı birləşmənin nəticəsini "monopoliya praktikası" olaraq tənqid etdi və rəqabət orqanlarını müdaxilə etməyə çağırdı. İndoneziyanın anti-monopoliya agentliyi bunu diqqətlə izlədiklərini açıqladı.
Rəsmilər birləşmənin təsdiq olunması üçün heç olmasa iki şərtin yerinə yetirilməli olduğunu siqnalizasiya etdilər: sürücülər üçün zəmanətlər və birləşmiş qurumda əhəmiyyətli yerli iştirak. İndoneziyanın yeni suveren sərvət fondu olan Danantara iştirak edə bilər, lakin hazırda danışıqlara "məşğul olmadığını" söylədi. İki super-aplinin taleləri indi İndoneziyanın qarışıq siyasətində qərarlaşa bilər. ■
Ümumi iş və texnologiya hekayələrinin üstündə qalmaq üçün, hər həftə abunəçilərə məxsus bülleten olan Bottom Line-a üzv olun.