AZ

AI dövründə sağ qalmaq üçün veb yeni bir biznes modelinə ehtiyac duyur.

Bu həftə Hollivud, OpenAI-nin yüksəlişindən və 2022-ci ilin sonlarında ChatGPT-nin istifadəyə verilməsindən sonra texnologiya dünyasını yüksək həyəcan içində saxlayan Sam Altman haqqında yeni bir filmin detallarını açıqladı. Süni intellektin indiyə qədər ən vacib təsirlərindən biri, informasiya yayımının onlayn platformalarda necə dəyişəcəyidir. İnsanlar suallarını axtarış sistemlərinə daxil etmək əvəzinə, getdikdə onları çatbotlara verirlər. Bir il əvvəl nəticələrinə süni intellekt tərəfindən yaradılan xülasələr əlavə edən Google, istifadəçilərə "Google-a sizin üçün gəzinsin" vədini verir. Bu inqilab daha çox insana daha tez bilik gətirəcəyinə ümid edir. İstifadəçilər bunu mənimsəməkdə haqlıdırlar. Ancaq bunun bir çöxəlti də var. Süni intellektlə gücləndirilmiş axtarış sistemləri insanları cavabları ehtiva edən saytları axtarmaq ehtiyacını aradan qaldırdığı üçün bu səhifələrə trafiki dayandırır. Bu itirilən ziyarətçilər itirilmiş pul deməkdir. Təhlükə ondan ibarətdir ki, cavab mühərrikləri oxucuları uzaqlaşdırarkən, məzmun yaradılması üçün stimulu aradan qaldırırlar. Vebi açan texnologiya, onu məhv etməklə də təhdid edir. Veb istifadəsini ölçmək çətindir, lakin bir qiymətləndirməyə görə, keçmiş il ərzində axtarış motorlarından aylıq trafik 15% azalıb. Ən gurultulu şikayətlərdən bəziləri maraqlandığımız bir sənaye olan xəbər mediasından gəlib. Amma quraqlıq daha geniş bir məsələdir. Elm və təhsil saytları keçən il ziyarətçilərinin onda birini itirib. Məlumat saytları 15% azalıb, sağlamlıq saytları isə 31% enib. Bəzi böyük adlar zərbə alıb: ən yaxşı otelləri və ya çimərlikləri tövsiyə edən Tripadvisor.com saytı üçdə bir düşüb; xəstələrə təsəlli (və ya əziyyət) verən WebMD isə yarıbayarı azalıb. Məqsəd ortadadır. Reklamlarla monetizasiya olunan insan trafiki internetin çox hissəsinin iqtisadi yanacağıdır. Onlayn icmaların qurulması üçün davamlı trafik axını da lazımdır. Bir qiymətləndirməyə görə, ötən il ziyarətçilərinin 8% azaldığı Wikipedia xəbərdarlıq edir ki, istinadsız süni intellekt xülasələri insanların töhvə verməkdən çəkinməsinə səbəb ola bilər. Trafiki yarıbayarı azalan kodlama icması Stack Overflow, söhbət lövhələrində daha az sualın soruşulduğunu bildirir. Başqa bir nəhəng forum olan Reddit, bu ilin əvvəlində axtarış yönləndirmələri ilə bağlı narahatlıqlar üzündən səhmlərinin qiymətinin yarısını itirdi. Köhnə model çökdükcə, veb dəyişir. Reklamlarla maliyyələşdirilən məzmun artıq botlardan gizli, ödəniş divarlarının arxasında gizlədildikcə, daha az açıq olur. Məzmun şirkətləri insanlara axtarışdan kənar kanallar vasitəsilə, e-poçt xəbər bülletenlərindən sosial mediaya və şəxsi tədbirlərə qədər çatır. Onlar AI tərəfindən xülasə edilməsi daha çətin olan audio və videoya məcbur edirlər. Böyük markalar süni intellekt şirkətləri ilə məzmun lisenziya müqavilələri bağlayırlar. Çox sayda digər əməliyyatlar və məhkəmə iddiaları gedir. (Economist Group süni intellekt təlimi üçün işini lisenziyalaşdırmayıb, lakin Google-un öz süni intellekt xidmətlərindən biri üçün müəyyən məqalələrdən istifadə etməsinə razılıq verib.) İnternetin qrup olaraq qiymətli olan kiçik və orta miqyaslı saytların yüzlərlə milyonunun bunu etmək gücü yoxdur. Heç kim gələcəyin vebinin bu gün olduğu kimi görünəcəyini gözləməməlidir. Süni intellektlə gücləndirilmiş axtarış bəzi xidmətləri, məsələn, "təcilik santexnik" və ya "satılan evlər" kimi suallar alan cavab-botları ilə birbaşa əlaqəsi olan biznes kataloqlarını silkələyəcəkdir. Ancaq məzmun yaratma stimullarının yox olması əsas problemdir. Əgər insan trafiki azalırsa, vebin yeni bir valyutaya ehtiyacı olacaq. Onlayn novatorlar alternativlər üzərində çalışırlar. Bəziləri, süni intellekt botlarının saytların məzmunlarını oxumaq üçün hesablandığı bir ödəniş-sən-dolaş sistemi təklif edirlər. Digərləri, mənbələrin kompensasiya edilməsi üçün məlumatın haradan gəldiyini müəyyənləşdirmək üçün çatbotların cavablarını təhlil edən sistemlər üzərində işləyirlər. Texnologiya şirkətləri də bu fikirlərə qarşı müqavimət göstərirlər: nəhənglər internetin axtarışının ölçülməsi istəmirlər və startaplar OpenAI kimi pionerlərin heç nədən əldə etmə imkanına sahib olduğu məşq məlumatları üçün ödəniş etmək zorunda qalacaqlarından qorxurlar. Optimistlər, piratçılığın yeni yollarla istehlakçılardan ödəniş almağı və sənətçiləri kompensasiya etməyi icad etdikdə, musiqi sənayesinin mənfəətliliyinə dönüşdüyünü bildirirlər. Vebə yeni bir iş modeli gətirmək qorxuludur; başlamaq üçün tənzimləyicilərdən bir itələmə lazım ola bilər. Buna baxmayaraq, hər kəs məzmun yaratmanın ödənişli olmasında maraqlıdır. Nəşriyyatçılar indi şikayət edənlər ola bilər, amma məzmun musluğu quruyarsa, süni intellekt şirkətləri də zərər görəcəkdir. Bəziləri digərlərindən daha çox həssasdır. Meta öz sosial şəbəkələrinə yerləşdirilən məlumatlara güvənə biləcəyi halda və Google dünya üzrə ən böyük video xəzinəsi olan YouTube-a malikdirsə, OpenAI məzmun üçün tamamilə başqalarına güvənir. Əgər heç bir şey dəyişməzsə, müasir dövrün ümumi istifadəsi probleminin riski meydana çıxır. Açıq vebin ümumi qaynağı həddindən artıq istismar ediləcəkdir ki, bu da onun tükənməsinə aparacaq. Əgər həmin proses dayandırılmazsa, insanlığın ümumi mülklərindən biri ciddi şəkildə zərər görə bilər. Vebin faciəsi hamımız üçün bir faciə olar. Economist-ə abunəçilər, rəhbərlərimizin, sütunlarımızın, qonaq esselərimizin və oxucu məktublarımızın ən yaxşısını bir araya gətirən Rəy bülletenimizə abunə ola bilərlər.
Seçilən
96
neonews.az

1Mənbələr