Vayb kodlama, köhnə proqramlaşdırma bacarıqlarından daha çox generativ süni intellekt (AI) istifadə edərək bir proqram parçasını yarada bilmə qabiliyyəti, Silicon Vadisində çox məşhurdur. Ancaq onun bir yarım qardaşı var. Buna vayb dəyərləndirmə deyin. Bu, risk kapitalistlərinin AI başlanğıc şirkətləri üçün köhnə cədvəl ölçülərinə az əhəmiyyət verərək böyük dəyərləndirmələr yaratmaq qabiliyyətidir. Nümunə kimi, keçmişdə OpenAI-ın baş texnoloqu olan Mira Muratını götürək, o, demək olar ki, bir gecədə plutokratiyaya daxil olub. Onun AI başlanğıcı, Thinking Machines Lab, iddialara görə, ilkin maliyyələşmə raundunda, gəlir bir yana strategiyası belə olmadan, 10 milyard dollarlıq dəyərləndirmə ilə 2 milyard dollar topladı. Murati xanımın uğurunu onun firmasının keçmiş OpenAI tədqiqatçılarından ibarət siyahısı ilə izah etmək olar. Meta kimi texnologiya nəhəngləri belə AI ulduzlarına böyük məbləğlər təklif edir. Ancaq risk kapitalı (VC) başçıları deyirlər ki, hətta daha az tanınmış başlanğıc şirkətləri üçün də gəlir artımı proqnozları, müştəri itkisi və nağd pul istifadəsi kimi ənənəvi dəyərləndirmə ölçüləri əvvəllər olduğu qədər toxunulmaz deyil. Bu, qismən süni intellektin sürətlə irəliləməsi ilə əlaqədardır ki, bu da etibarlı proqnozlar verməyi çətinləşdirir. Ancaq bu, generativ AI-yə axan sərmayənin nəticəsidir. Keçmişdə etibarlı olan ölçü yaramala riskində olan illik təkrarlanan gəlirlərdir (ARR), başlanğıc şirkətlərinin çoxunun dəyərləndirilməsində əsasdır. Əksər AI firmalarının etdiyi kimi, xidmət olaraq proqram təminatı satan şirkətlər üçün bu, asanlıqla ölçüləcək bir şey idi. İstifadəçilərin (və ya "yerlərin") sayına əsaslanaraq tipik bir abunə ayını götürün və 12-yə vurun. Bu, güclü müştəri saxlama nisbətləri ilə tamamlanırdı. Müştəri itkisi çox vaxt ildə 5%-dən az idi. Marjan xərcləri aşağı olduğundan, başlanğıc şirkətləri gəlir əldə etmədən əvvəl nisbətən az nağd pul xərcləyə bilərdilər. Ümumilikdə bu, dəyərləndirmələr üçün sabit bir təməl idi. AI başlanğıc şirkətləri üçün belə deyil. Bəzilərinin gəlir artımı qeyri-adi dərəcədə sürətli olub. Cursor, bir hit kodlama alətinə sahib olan Anysphere, bu ayda ARR-ni 500 milyon dollara çatdıraraq yanvar ayına nisbətən beş dəfə artırıb. Windsurf, başqa bir proqram yazma aləti, may ayında OpenAI-nin onu 3 milyard dollara satın almasına qədər dəhşətli bir artım gördü. Ancaq belə bir artım nə qədər davamlıdır? Altimeter Capital’ın, bir VC firmasının, Cəmil Ball deyir ki, şirkətlər bir çox AI tətbiqlərini sınaqdan keçirirlər ki, bu da onların həvəsli, lakin heç bir məhsula bağlı olmadığını göstərir. O, müştərilərin bu "asan gəl, asan get" yanaşmasının ARR yerinə "eksperimental yürütmə dərəcəsi" və ya ERR istehsal etdiyini qarmaqarışıq deyir. Digərləri qeyd edirlər ki, müştəri itkisi tez-tez 20%-dən çoxdur. Bəzi hallarda, AI başlanğıc şirkətlərinin istifadəçiyə görə yox, istifadəyə əsaslanaraq ödəniş tələb etmələri də proqnozlaşdırıla bilənliyi azaldır. Buna rəqabətin şiddətli olduğunu və daha da artdığını əlavə edin. Nə qədər sürətlə böyüyən bir AI başlanğıc şirkəti olsa da, uzunömürlülük təminatına malik deyil. Bir çoxu OpenAI və ya Anthropic kimi böyük AI laboratoriyaları tərəfindən yaradılmış modellərin üzərində tətbiqlər yaradır. Buna baxmayaraq, bu laboratoriyalar öz tətbiqlərini daha çox təklif edirlər. Generativ süni intellekt bir neçə əməkdaşla bir şirkət qurmağı heç vaxt olmadığı qədər asanlaşdırdı, bu da FE International şirkətinin müşavir Max Aldermanınd söylədiyi kimi daha çox yeni iştirakçının olması deməkdir. Yaxşı tanınan AI firmaları belə hələ də mənfəət əldə etməyiblər. Uzun müddətdir Google-un dominant olduğu axtarış biznesini pozmağa çalışan Perplexity şirkəti keçən il 34 milyon dollar gəlir əldə edib, lakin təxminən 65 milyon dollar nağd pul sərf edib. Bu, yüksək dəyərləndirmə üçün heç bir maneə olmadı. Perplexity-nin son maliyyələşdirmə raundu onun dəyərləndirilməsini keçən ilin gəlirinin 400 qatından çoxu ilə, Nasdaq birjasında ticarət edilən səhmlər üçün 5-ə bənzər bir çoxluqdan aşağı olaraq 14 milyard dollara yaxın etməsi ilə sonlandı. OpenAI, keçən il təxminən 5 milyard dollar nağd pul xərcləyən bir şirkət, 300 milyard dollar dəyərindədir. Sərmayəçilərin bu zərərləri görməzdən gəlməsi, AI üçün potensial bazarın böyük olduğuna və xərclərin daha da azalacağına inandıqlarını göstərir. Perplexity hallarında isə, başlanğıc şirkəti, ola bilsin ki, satınalma hədəfi ola bilər. Zamanla, köhnə etibarlı yanaşmalar dəyərləndirmələr yenidən dəbə girə bilər və soyuq düşüncələr üstünlük əldə edə bilər. "Mən hələ də özümü rahat hiss etmək üçün ənənəvi ölçülərə ehtiyac duyduğuma inanan köhnə dəbli adamam," deyir Thomvest’in başqa bir VC firması olan Umesh Padval. Hələlik, sadəcə vaybları hiss edin. Düzəliş (26 İyun 2025): Bu məqalənin orijinal versiyası, Nasdaq-da listelenmiş şirkətlərin birləşdirilmiş qiymət-satış nisbətində səhv bəyan edilmişdir. İş və texnologiyada ən böyük hekayələrlə ən yaxşı olmaq üçün həftəlik abunəçilərə məxsus olan Bottom Line xəbərin qəbuluna qeyd olun.
- Gecə Modu
- Ana səhifə
- Statistika
- Mənbələr
- Reytinq
- Hava
- Valyuta