AZ

Dünyanın ətirləri arxasında kölgəli bir oliqopoliya dayanır.

Rütubətli xalça və köhnə qəhvə. Bu, Parisdə bu ay keçirilən SIMPPAR, illik ətir-inqrediyent sərgisindəki "yuxarı notlar"ın - sənayedə ilkin qoxu təcrübəsi üçün istifadə olunan ifadə - necə təsvir edilə biləcəyini göstərir. Burada Sicilya sülalələrindən tutmuş Yapon kimya firmalarına qədər satıcılar öz inqrediyentlərini nümayiş etdirmək üçün toplaşır. Bəzi inqrediyentlər təbiidir. Səhərin erkən saatlarında, ən yüksək təsirlilikdə yığılan, gözəl ətirli çəhrayı gül centifolia əla marketinq materialıdır. Daha az romantik, lakin son dərəcə gəlirli olan süni inqrediyentlərdir. Bu molekullar istehsalçılarına spesifik qoxuları təcrid etməyə, sekretləri üçün öldürülən heyvanları qorumağa və ətirlərə uzunmüddətli qalıcı təsir verməyə imkan yaradır.

Bu cür xammal satıcıları bir çox şeylərdən açıq şəkildə şikayətlənir. Hindistanlı təchizatçı Greenleaf Extractions-dan Deepu Nair, havanın qeyri-sabit olması səbəbindən ölkəsinin zəncəfil məhsulunun məhv olduğunu qeyd edir. Hollandiya mənşəli efir yağları satıcısı Ultra International-dan Laura Johnston isə, tərkib hissələrinin təhlükəsizliyi və izlenebilirliyini təmin etməyə yönəlmiş qaydaların getdikcə artmasından şikayətlənir.

Lakin az sayda insan öz sənayelərinin üzərində duran ən böyük sualı müzakirə etmək istəyir: xammaldan markalar üçün ətir və dad yaradan dörd nəhəng şirkətin taleyi. Amerika Birləşmiş Ştatlarının International Flavours and Fragrances (IFF), Almaniyanın Symrise və İsveçrənin dsm-firmenich və Givaudan şirkətləri həmin bazarın təxminən üçdə ikisinə nəzarət edir. Onların yüksək səviyyəli parfümerləri Yves Saint Laurent, Hugo Boss və digərlərinin məhsul xətləri üçün formullar hazırlayır. Onların funksional parfümerləri Procter & Gamble şirkətinin paltar yuyucu vasitələri üçün ətirlər yaradır. Onların dad mütəxəssisləri Coca-Cola ilə işləyir. Bu arada, onların kimyaçıları daxili sintetik inqrediyentlər istehsal edirlər. Öz formullarını qorumaq üçün dörd şirkət məxfilik mədəniyyəti inkişaf etdirib. Sifarişlər, ya da tapşırıqlar üçün rəqabət sərtdir - ya da ən azından belə olması gözlənilir.

Son iki ildə inhisar əleyhinə mübarizə aparan qurumlar bu məsələyə diqqət yetirməkdədirlər. 2023-cü ildə Aİ orqanları həmin dörd şirkətin ofislərinə reyd keçirdi. İsveçrə və Böyük Britaniyanın inhisar əleyhinə müfəttişləri də araşdırmalara başladılar. İddialar arasında qiymətlərin süni şəkildə artırılması və müştərilərin bölüşdürülməsi yer alır. (Givaudan, dsm-firmenich və IFF əməkdaşlıq etdiklərini bildirirlər; Britaniyanın keçən ay araşdırmasından çıxardığı Symrise isə The Economist jurnalına cavab vermədi.)

Bu təhqiqatlar həm də mülki məhkəmə iddialarını təşviq edib. Fevral ayında bir Amerikalı hakim şirkətlərə qarşı istehlakçılar və kiçik bizneslər qrupu tərəfindən qaldırılan toplu şikayəti rədd etməkdən imtina etdi; bu şirkətlərə qarşı rəqabətə zidd davranış iddia olunur. (Dörd şirkət isə hər hansı bir qanunsuzluğu rədd edib.) Amerika Ədliyyə Nazirliyi son zamanlarda bəziləri sənədlərin ictimailəşməsini dayandırmaq üçün müdaxilə etməyə çalışıb, çünki onun da öz iddiasını nəzərdən keçirdiyi deyilir. İstehlak malları nəhəngi Unilever isə dsm-firmenich, Givaudan və Symrise şirkətlərini məhkəməyə verib və öz ətir istehsal qabiliyyətlərini qurmaq üçün 100 milyon avro (116 milyon dollar) investisiya edəcəyini bildirib.

Bütün bunlar, işlərin yaxşı getdiyinə baxmayaraq, son bir ildə dörd şirkətin səhmlərinin qiymətlərinin orta hesabla 9% azalmasına səbəb ola bilər. 2025-ci ilin ilk rübündə onların satışları, satınalmalar və dezinvestisiyalar istisna olmaqla, illik müqayisədə orta hesabla 6%-dən bir az az artıb. Takasago, təhqiqat aparılmayan yapon rəqibi Sylvain Eyraud qeyd edir ki, "ətir bazarı çiçəklənir". Bu, bir qismi Z nəslinin sayəsindədir. Tədqiqat firması Circana-ya görə, 2024-cü ildə ətir Amerikada ən sürətli böyüyən gözəllik kateqoriyası olub və Z nəslinin 80%-dən çoxu onu həftədə ən azı üç dəfə istifadə edir. Cənab Eyraud yalnız "dupes" adlanan və satışları eyni gənclər tərəfindən artırılan təqlid ətirlər haqqında danışarkən nikbinliyini itirir. Buna baxmayaraq, sənayenin artımı nəzərəçarpacaq səviyyədədir. ■

Biznes və texnologiya sahəsindəki ən böyük hekayələri izləmək üçün yalnız abunəçilər üçün həftəlik bülletenimiz olan Bottom Line-ə üzv olun.

Seçilən
13
neonews.az

1Mənbələr